طراحی داروخانه و مطب دندانپزشکی

بازسازی و طراحی داروخانه و مطب

طراحی داروخانه و مطب دندانپزشکی

بازسازی و طراحی داروخانه و مطب

  • ۰
  • ۰

متریال مراکز درمانی بر چه اساسی انتخاب و نصب می‌گردند؟
تعبیه کف‌پوش مناسب به‌عنوان متریال مراکز درمانی یکی از مسائل ایمنی برای بیماران و ساکنین خانه‌های سالمندان به شمار می‌رود. زیرا اکثر بیماران و سالمندان به دلیل مشکلات خاص قادر به ایستادن روی پا نیستند و از ناپایداری برخوردارند. بنابراین، یک لرزش و لغزش منجر به افتادن بیمار و سالمند شده و خسارات جبران‌ناپذیری بار می‌آورد.

می‌توان گفت متریال مراکز درمانی در کف باید به‌گونه‌ای باشد که اگر بیمار یا سالمند درخطر افتادگی باشد، از کمترین آسیب برخوردار شود. همین‌طور کف مراکز درمانی باید به‌طور مرتب و مکرر تمیز شود. باید بتوان کف‌پوشی را انتخاب کرد که از نظافت آسان برخوردار باشد. علاوه بر این، باید متحمل بار و وزن سنگین تجهیزات پزشکی بوده و در برابر آن‌ها مقاومت داشته باشند.

یکی دیگر از مسائل که چندان فنی نبوده و بیشتر بصری است، رنگ کف‌پوش‌هاست. بسیاری از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها ترجیح می‌دهند متریال مراکز درمانی را به‌گونه‌ای انتخاب کنند که ازنظر رنگ هم احساس آرامش را به ارمغان بیاورد. رنگ یکی از نکات کلیدی برای تنظیم خلق‌وخوی بیمار و سالمند است.

با در نظر گرفتن مسائل فنی و بصری فوق باید گفت کف‌پوش وینیل جزء پرکاربردترین و مرغوب‌ترین متریال مراکز درمانی به شمار رفته که تقریباً از تمام مزایای ذکرشده برخوردار است. این کف‌پوش‌ها با پوشش دادن تمام‌رنگ‌ها، ضد لغزش و ضربه بوده و در برابر رطوبت عایق است. همین‌طور از مقاومت بالایی هم برخوردار است. بنابراین، با نصب چنین کف‌پوش‌هایی علاوه بر مسائل فنی تمام جزئیات حرفه‌ای را در نظر گرفته‌اید.

 

فضای ذخیره‌سازی دارو را سازمان‌دهی کنید

بر اساس تجارب ما، اکثر داروخانه‌ها از کمبود فضای ذخیره‌سازی دارو رنج می‌برند. این مسئله به چگونگی سازمان‌دهی داروها و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی مرتبط است. گاها بسیاری از کارکنان داروها و محصولات را طوری کنار هم قرار می‌دهند که حتی موقع پیدا کردن آن‌ها خودشان هم گم می‌شوند! این در حالی است که گاهی اوقات آن‌ها برای دسترسی بهتر و سریع‌تر همه محصولات را در یک قفسه می‌چینند.

سازمان‌دهی و چیدمان صحیح امری است که بدون دخالت مشاورین متخصص به طول می‌انجامد. بنابراین، اگر قصد دارید خودتان دکوراسیون داروخانه را سازمان‌دهی کنید، راه طولانی در پیش دارید. ابتدا اصول اولیه چیدمان را بیاموزید و سپس چگونگی استفاده بهینه از فضاهای کوچک داروخانه را بررسی نمایید. توجه داشته باشید، داروها و محصولات آرایشی بهداشتی باید جدا اما در مجاورت هم چیده شوند. حتی اگر فضای داروخانه‌تان کوچک باشد! سیستم چیدمانی را طراحی کنید که همه محصولات را هوشمندانه جای دهد.

برای نسخه‌های تجویزی سیستم بایگانی توسعه بدهید

بر اساس نکات فوق، یکی از موارد اصلی مختل‌کننده طراحی داروخانه تلنبار کردن نسخه‌های تجویزی است! اطمینان حاصل کنید که از ظرفیت کافی به‌منزله بایگانی و ذخیره نسخه‌های تجویزی برخوردار هستید. اگر سؤالتان این است که راه‌حل چیست، باید بگوییم ابتدا به کارکنان آموزش بدهید تا پرونده‌ها را درست بایگانی کنند و نسخه‌های تجویزی داخلی را باطل کنید. نسخه‌های قدیمی را پاره کنید تا اطلاعات محرمانه آن‌ها درز پیدا نکند اما هر طور شده از آن‌ها خلاص شوید و جای بیشتری را بازکنید!

قفسه‌بندی داروخانه را مرتب کنید

به‌جای آنکه داروهای روز بخرید، تنوع محصولات آرایشی و بهداشتی خود را به حد اعلاء برسانید و آن‌ها روی‌هم بچینید، تلاش کنید با استفاده از فضای کنونی و طراحی داروخانه آن‌ها درست جایگذاری کنید. بدین ترتیب، شما از حداقل فضا حداکثر بهره را برده‌اید.

سعی کنید با در نظر گرفتن فضای کلی داروخانه، اگر جای اضافی ندارید از خریدن داروها و محصولات اضافی پرهیز نمایید. اگر قادر نیستید تا چنین امری را متحقق کنید، از مشاورین متخصص و طراحان مبتکر بهره‌مند شوید. آن‌ها با رعایت نکات طراحی و معماری داخلی تلاش می‌کنند شمارا راهنمایی کرده و از فضاهای کوچک داروخانه استفاده بهینه ببرند.

  • ۹۸/۱۰/۱۸
  • راااحله اارجمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی